Springfrøæg eftersøgt ved Wiggers Park mandag aften den 15. februar
2 deltagere
Side 1 af 1
Springfrøæg eftersøgt ved Wiggers Park mandag aften den 15. februar
På Køgeegnen er der set Springfrøer i vandhuller og endda hørt kvækken! Kilde: http://www.fugleognatur.dk/art2.aspx?mode=obs&ID=740 , derfor undersøgte jeg et vandhul i nærheden Wiggers Park mandag aften den 15. februar. Resultatet var negativ. Hverken padder eller salamander set. Vh Erhardt
Sv: Springfrøæg eftersøgt ved Wiggers Park mandag aften den 15. februar
Onsdag aften den 22. februar skriver Arne Bruun, Thurø:
Søndervej 107, Thurø: Springfrø 4 kvækkende (her til aften), Lille salamander 2 R.
Søndervej 107, Thurø: Springfrø 4 kvækkende (her til aften), Lille salamander 2 R.
Jeg besøgte vandhullet ved Wiggers Park onsdag den 25. februar. Ingen ægklumper, men en død frø. Og hørte Grønspætten i skoven op til.
Niels Andersen- Antal indlæg : 17
Torsdag den 26. februar 2015 - Wiggers park
Jeg var forbi vandhullet ved Wiggers park i dag og heller ingen frøæg i dag ved middagstid Vh Erhardt
Besøg ved vandhullet i Wiggers Park/ Engene i aften den 4. marts kl 21:00 - 21:40 3° C - 2/8 - fuldmåne 4m/s. 5 Springfrø hanner og lidt kvækken, dog ingen æg endnu!
Onsdag den 11. marts var der endelig æg ved Wiggers Park
Denne eftermiddag besøgte jeg endnu engang overløbsbassinet ved Wiggers Park og fandt 9 ægklumper og to hanner i vandhullet. Æggene er et dage gamle.
I tilgift gjaldede Grønspætten - så er det forår.
I tilgift gjaldede Grønspætten - så er det forår.
Lignende emner
» Mandag den 2. marts 2015 - Springfrø vandrer på Taasinge
» Første blomstrende følfod ved Vindeby torsdag d. 26. februar 2015
» Første blomstrende følfod ved Vindeby torsdag d. 26. februar 2015
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum