Vibe trækker sydpå når kulden kommer ellers bliver den!
2 deltagere
Side 1 af 1
Vibe trækker sydpå når kulden kommer ellers bliver den!
Viber er set hele vinteren. Der har ikke været længerevarende frostperioder, som har fået viberne til at flyve mod syd. Set antallet af indrapporterede viber på Dof-basen:Viber på dofbasen
Nu bliver det spændende at høre, hvornår den første territoriehævdende vibe er på plads.
Nu bliver det spændende at høre, hvornår den første territoriehævdende vibe er på plads.
Sv: Vibe trækker sydpå når kulden kommer ellers bliver den!
Den 19. februar 2015 ses 2 Viber ved Søen, Valdemars Slot.
Niels Andersen- Antal indlæg : 17
Torsdag den 19. feb. 2015:
1 vibe Strandeng ved Horseskov "Saksenborg"
5 viber overflyvende Bregninge, Taasinge besked fra Poul Vestergaard Rasmussen
Viber tastet ind i DOF-basen fra i dag den 19. februar 2015: http://www.dofbasen.dk/search/result.php?design=table&soeg=soeg&periode=dato&dato=19-02-2015&omraade=lokal&lokal=579&artdata=art&hiddenart=04930&obstype=observationer&species=alle&sortering=dato
1 vibe Strandeng ved Horseskov "Saksenborg"
5 viber overflyvende Bregninge, Taasinge besked fra Poul Vestergaard Rasmussen
Viber tastet ind i DOF-basen fra i dag den 19. februar 2015: http://www.dofbasen.dk/search/result.php?design=table&soeg=soeg&periode=dato&dato=19-02-2015&omraade=lokal&lokal=579&artdata=art&hiddenart=04930&obstype=observationer&species=alle&sortering=dato
Sidst rettet af Admin Tors Feb 19, 2015 7:38 pm, rettet 1 gang
Den 19. februar er åbenbart dagen, hvor Viben for alvor i år vender tilbage til Sydfyn.
Kl. 14 så jeg 31 fouragere på nu tørlagte våde flader mod vest i Ollerup Åmose. På et tidspunkt gik de på vingerne, og da de sætter sig igen, så jeg både sommerfugleflugt og sangflugt, også indbyrdes kampe.
Kl. 14 så jeg 31 fouragere på nu tørlagte våde flader mod vest i Ollerup Åmose. På et tidspunkt gik de på vingerne, og da de sætter sig igen, så jeg både sommerfugleflugt og sangflugt, også indbyrdes kampe.
Niels Andersen- Antal indlæg : 17
Hej Erhardt.
Forårstegn: 30 - 35 viber på en pløjemark på Ågårdsvej i Skårupøre. :-) Hilsen, Susanne R. Skov
Forårstegn: 30 - 35 viber på en pløjemark på Ågårdsvej i Skårupøre. :-) Hilsen, Susanne R. Skov
Side 1 af 1
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum